Pushservice in FRITZ!Box configureren

De pushservice informeert je zo nodig via e-mail over de status van je smarthomeapparaten, zoals bijvoorbeeld het in- of uitschakelen, een laag batterijniveau of een verbroken draadloze verbinding van de DECT-schakelaar.

Voor het versturen van de pushservicemails moet je eerst de toegangsgegevens van je e-mailaccount in de FRITZ!Box configureren. Al naargelang de FRITZ!DECT-schakelaar is verbonden met de FRITZ!Box of de FRITZ!Smart Gateway, schakel je vervolgens in de gebruikersinterface in kwestie de pushservice "Smarthome" in die je bij bepaalde gebeurtenissen pushservicemails toestuurt.

Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.

1 E-mailaccountgegevens invoeren

  1. Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box op "Systeem".
  2. Klik in het menu "Systeem" op "Pushservice".
  3. Klik op de link "Pushservice instellen". Als de link niet wordt weergegeven, klik dan op het tabblad "Afzender".
  4. Voer je e-mailadres en het wachtwoord in.
  5. Klik op "Accountgegevens - meer instellingen" ("Accountgegevens - andere instellingen").

    Opmerking:Meestal vult de FRITZ!Box de volgende gegevens automatisch aan. Bij kleinere lokale providers moet je deze zelf invoeren. De benodigde gegevens krijg je van je e-mailprovider.

  6. Voer je gebruikersnaam en de naam van de SMTP-server van je e-mailprovider in.
  7. Als de server niet bereikbaar is via poort 25, voer dan bij "Poort" de poort in waarmee de server communiceert, bijvoorbeeld 587.
  8. Als de server SSL ondersteunt, schakel da de optie "Deze server ondersteunt een beveiligde verbinding (SSL)" in.
  9. Schakel de optie "Versturen van e-mails testen na het toepassen van de instellingen" ("E-mailverzending na het toepassen van de instellingen testen") in. Als de optie niet beschikbaar is, wordt de testmail automatisch verstuurd.
  10. Klik op "Volgende" ("Verder") of "Toepassen" en volg de aanwijzingen van de wizard.

De afzender van de pushservice is nu ingesteld en de FRITZ!Box verstuurt een testmail naar je e-mailaccount.

2 Pushservice "Smarthome" inschakelen

  1. Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box of in de gebruikersinterface van de FRITZ!Smart Gateway op "Systeem".
  2. Klik in het menu "Systeem" op "Pushservice".
  3. Klik op de knop (Bewerken) bij de pushservice "Smarthome".
  4. Klik bij het smarthomeapparaat waarvoor je de pushservice wilt inschakelen op de knop (Bewerken).
  5. Activeer de instelling "Pushservice actief".
  6. Geef aan wanneer er een pushservicemail moet worden gestuurd als er op een knop wordt gedrukt.
  7. Als de pushservicemail naar een alternatief e-mailadres moet worden gestuurd, voer dan het e-mailadres in kwestie in. Scheid meerdere e-mailadressen van elkaar met een komma.
  8. Klik op "Toepassen" om de instellingen op te slaan.
Product toegevoegd aan favorieten