Pushservice in FRITZ!Box configureren

De pushservice informeert je zo nodig via e-mail over de verbindings- en gebruiksgegevens van je FRITZ!Smart Gateway, zoals bijvoorbeeld de status van je smarthomeapparaten. Als je een keer het wachtwoord van de FRITZ!Smart Gateway bent vergeten, kun je via de pushservice een e-mail met toegangslink opvragen. Daarnaast kun je jezelf vóór elke FRITZ!OS-update automatisch een back-upbestand laten toesturen met de instellingen.

Voor het versturen van de pushservicemails moet je eerst de toegangsgegevens van je e-mailaccount in de FRITZ!Box (Mesh Master) configureren. In het Mesh-netwerk van FRITZ! geeft de Mesh Master de accountgegevens automatisch door aan de FRITZ!Smart Gateway. Vervolgens kun je in de gebruikersinterface van de FRITZ!Smart Gateway verschillende push-services inschakelen die je bij bepaalde gebeurtenissen e-mails toesturen.

Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.

1 E-mailaccountgegevens invoeren

  1. Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box op "Systeem".
  2. Klik in het menu "Systeem" op "Pushservice".
  3. Klik op de link "Pushservice instellen". Als de link niet wordt weergegeven, klik dan op het tabblad "Afzender".
  4. Voer je e-mailadres en het wachtwoord in.
  5. Klik op "Accountgegevens - meer instellingen" ("Accountgegevens - andere instellingen").

    Opmerking:Meestal vult de FRITZ!Box de volgende gegevens automatisch aan. Bij kleinere lokale providers moet je deze zelf invoeren. De benodigde gegevens krijg je van je e-mailprovider.

  6. Voer je gebruikersnaam en de naam van de SMTP-server van je e-mailprovider in.
  7. Als de server niet bereikbaar is via poort 25, voer dan bij "Poort" de poort in waarmee de server communiceert, bijvoorbeeld 587.
  8. Als de server SSL ondersteunt, schakel da de optie "Deze server ondersteunt een beveiligde verbinding (SSL)" in.
  9. Schakel de optie "Versturen van e-mails testen na het toepassen van de instellingen" ("E-mailverzending na het toepassen van de instellingen testen") in. Als de optie niet beschikbaar is, wordt de testmail automatisch verstuurd.
  10. Klik op "Volgende" ("Verder") of "Toepassen" en volg de aanwijzingen van de wizard.

De afzender van de pushservice is nu ingesteld en de FRITZ!Box verstuurt een testmail naar je e-mailaccount.

2 Pushservices inschakelen

  1. Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Smart Gateway op "Systeem".
  2. Klik in het menu "Systeem" op "Pushservice".
  3. Klik bij de pushservices die je wilt gebruiken op de knop (Bewerken).
  4. Schakel de optie "Pushservice actief" in en configureer elke afzonderlijke pushservice.
  5. Klik op "Toepassen" om de instellingen op te slaan.
Product toegevoegd aan favorieten