- FRITZ!Box 7690
- FRITZ!Box 7682
- FRITZ!Box 7590 AX
- FRITZ!Box 7590
- FRITZ!Box 7583 VDSL
- FRITZ!Box 7583
- FRITZ!Box 7581
- FRITZ!Box 7560
- FRITZ!Box 7530 AX
- FRITZ!Box 7530
- FRITZ!Box 7520
- FRITZ!Box 7510
- FRITZ!Box 7490
- FRITZ!Box 7430
- FRITZ!Box 7390
- FRITZ!Box 7369
- FRITZ!Box 7360
- FRITZ!Box 7340
- FRITZ!Box 7330
- FRITZ!Box 7272
- FRITZ!Box 6890 LTE
- FRITZ!Box 6860 5G
- FRITZ!Box 6850 LTE
- FRITZ!Box 6850 5G
- FRITZ!Box 6840 LTE
- FRITZ!Box 6810 LTE
- FRITZ!Box 6690 Cable
- FRITZ!Box 6670 Cable
- FRITZ!Box 6660 Cable
- FRITZ!Box 6591 Cable
- FRITZ!Box 6590 Cable
- FRITZ!Box 6490 Cable
- FRITZ!Box 6430 Cable
- FRITZ!Box 5690 Pro
- FRITZ!Box 5590 Fiber
- FRITZ!Box 5530 Fiber
- FRITZ!Box 5491
- FRITZ!Box 5490
- FRITZ!Box 4060
- FRITZ!Box 4050
- FRITZ!Box 4040
- FRITZ!Box 4020
- FRITZ!Box 3490
- FRITZ!Box 3370
- FRITZ!Box 3272
- FRITZ!Fon X6
- FRITZ!Fon MT-F
- FRITZ!Fon M2
- FRITZ!Fon C6
- FRITZ!Fon C5
- FRITZ!Fon C4
- FRITZ!App Fon
Uitgaande telefoonverbindingen niet mogelijk
Je kunt geen uitgaande oproepen voeren? De telefoon werkt niet of het telefoonnummer is niet geregistreerd? ✔ Zo los je het probleem op.
Er kunnen geen uitgaande oproepen via het internet tot stand worden gebracht met één of meer telefoons die zijn aangemeld bij de FRITZ!Box. Mogelijk kunnen bepaalde telefoonnummers ook niet worden gebeld. Dit probleem treedt incidenteel of altijd op. Mogelijk is het telefoonnummer op dit moment niet geregistreerd en wordt op de pagina "Overview" of in de Event Log van de FRITZ!Box een van de volgende foutmeldingen, of een andere melding over het telefoonnummer weergegeven:
- "[Aantal] telephone numbers active, none of these registered"
- "Registration of Internet telephone number [telefoonnummer] failed. Reason for error: DNS error"
- "Registration of Internet telephone number [telefoonnummer] failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout."
- "Registration of Internet telephone number [telefoonnummer] failed. Remote site reports reason for error: [40x, 50x, 500, 503]"
- "Internet telephony registration failed [telefoonnummer] Reason for error: [401, 402, 403]"
- "Internet telephony with [telefoonnummer] failed. Reason for error: [404, 405, 406, 407, 408, 50x]"
- "Internet telephony with [telefoonnummer] via [provider] failed. Reason for error: Not Acceptable Here (488)"
- "Internet telephony with [telefoonnummer] via [provider] failed. Reason for error: Timeout. The call was not accepted. [Melding]"
- "Internetverbinding (telefonie) is verbroken."
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
Voer de hier beschreven maatregelen na elkaar uit. Controleer na elke maatregel of het probleem is opgelost.
1 Locatiegegevens invoeren
- Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box op "Telephony".
- Klik in het menu "Telephony" op "Telephone Numbers".
- Klik op het tabblad "Line Settings".
- Selecteer uit de vervolgkeuzelijst onder "Location Information" je land. Als je land er niet tussen staat, selecteer dan "Other country".
- Voer bij "Country code" in het eerste veld de voorloopnullen in en in het tweede veld het landnummer (bijvoorbeeld voor Duitsland "00" en "49", zie afb.).
- Voer bij "Area code" in het eerste veld de voorloopnul in en in het tweede veld het netnummer (voor Berlijn bijvoorbeeld "0" en "30", zie afb.).
Afb.: Land- en netnummer invoeren (bijvoorbeeld voor Duitsland en Berlijn)
- Klik op "Apply" om de instellingen op te slaan.
2 FRITZ!Box opnieuw opstarten
- Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box op "System".
- Klik in het menu "System" op "Backup".
- Klik op het tabblad "Restart".
- Klik op de knop "Restart".
3 Telefoonnummer opnieuw configureren
- Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box op "Telephony".
- Klik in het menu "Telephony" op "Telephone Numbers".
- Klik bij het telefoonnummer op de knop (Verwijderen).
- Configureer het telefoonnummer opnieuw en selecteer tijdens de configuratie je provider voor internettelefonie.
- Als na configuratie het aanmelden van het telefoonnummer mislukt, neem dan contact op met je provider en om je telefoonnummer en toegangsgegevens te laten controleren.
4 Provider wijst verbindingsopbouw af
Deze paragraaf is alleen van toepassing als bij het optreden van de fout het bericht: "Internet telephony [...] failed. Reason for error: Not Acceptable Here (488)" wordt weergegeven in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box onder "System > Event Log". Met dit bericht geeft je provider aan dat de aangevraagde dienst niet ter beschikking staat voor jouw aansluiting. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren om een van de volgende redenen:
- De provider ondersteunt de gevraagde codec niet.
- De provider staat bellen met het bestemmingsnummer niet toe, bijvoorbeeld bellen met betaalnummers.
- De provider ondersteunt het tot stand brengen van meerdere oproepen tegelijk niet.
Een oplossing door de FRITZ!Box is daarom niet mogelijk.
5 FRITZ!Box configureren om te bellen via een andere router
De volgende maatregelen zijn alleen noodzakelijk als de FRITZ!Box niet zelf verbinding maakt met internet, maar de internetverbinding van een andere router in het netwerk gebruikt:
- Configureer de FRITZ!Box om te bellen via de andere router.
6 Telefoon opnieuw configureren
- Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box op "Telephony".
- Klik in het menu "Telephony" op "Telephony Devices".
- Verwijder de telefoon waarmee je niet kunt bellen. Dit kun je doen door op de knop (Verwijderen) te klikken.
- Configureer de telefoon opnieuw met behulp van de wizard: klik hiervoor op de knop "Configure New Device" en volg de instructies.
De FRITZ!Box is nu volledig geconfigureerd voor uitgaande verbindingen via het internet. Andere oorzaken kunnen bijvoorbeeld technische problemen bij je provider voor internettelefonie zijn.