Klok verzetten werkt niet

Het lukt niet om de klok automatisch te verzetten naar de zomer- of wintertijd. De FRITZ!Box en sommige of alle aangemelde draadloze telefoons geven nog steeds de oude tijd aan, van voordat de tijd werd verzet.

Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.

Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.

1 FRITZ!Box opnieuw opstarten

De FRITZ!Box synchroniseert de tijd met een tijdserver op internet. Als de tijdsynchronisatie niet heeft plaatsgevonden, kun je de tijd handmatig synchroniseren door de FRITZ!Box opnieuw op te starten:

  1. Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box op "Systeem".
  2. Klik in het menu "Systeem" op "Back-up".
  3. Klik op het tabblad "Opnieuw opstarten" ("Herstart").
  4. Klik op de knop "Opnieuw opstarten".

2 Telefoon uit- en weer aanzetten

De draadloze telefoons synchroniseren de tijd met de tijdserver van de FRITZ!Box. Als de tijdsynchronisatie niet heeft plaatsgevonden, kun je de tijd handmatig synchroniseren door de telefoons opnieuw op te starten:

  1. Zet de telefoon uit door de ophangtoets (rode telefoonhoorn) ingedrukt te houden en zet de telefoon vervolgens weer aan.

3 FRITZ!Box instellen

Land van gebruik configureren

De FRITZ!Box stelt de tijd automatisch in aan de hand van het geconfigureerde land waarin de FRITZ!Box wordt gebruikt.

  1. Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box op "Systeem".
  2. Klik in het menu "Systeem" op "Regio en taal".
  3. Klik op het tabblad "Landspecifieke instellingen".
  4. Selecteer uit de vervolgkeuzelijst het land waarin de FRITZ!Box wordt gebruikt. Als het land er niet tussen staat, selecteer dan "Ander land".

    Belangrijk:Door wijziging van de de regionale opties worden de telefonie-instellingen (bijvoorbeeld telefoonapparaten, doorschakelingen, kiesregels) teruggezet en moeten opnieuw worden geconfigureerd.

  5. Klik op "Toepassen" om de instellingen op te slaan.

Tijdzone instellen

  1. Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box op "Systeem".
  2. Klik in het menu "Systeem" op "Regio en taal".
  3. Klik op het tabblad "Tijdzone".
  4. Als je de FRITZ!Box gebruikt in een land met een tijdzone en dit land is geconfigureerd onder "Regio", schakel dan de optie "Tijdzone handmatig instellen" uit. De FRITZ!Box configureert de zomer- en wintertijd dan voortaan automatisch.
  5. Als in de FRITZ!Box als land van gebruik "Ander land" is geconfigureerd of als je de FRITZ!Box gebruikt in een tijdzone die afwijkt van het geconfigureerde land van gebruik (bijvoorbeeld op de Azoren of op de Canarische Eilanden), configureer dan de tijdzone handmatig:
    1. Schakel de optie "Tijdzone handmatig instellen" in.
    2. Selecteer uit de vervolgkeuzelijst het aantal uren verschil tussen jouw lokale tijdzone en GMT (Greenwich Mean Time).

      Voorbeeld:
      Je gebruikt je FRITZ!Box op de Azoren (Portugal). Om de tijdzone van de FRITZ!Box handmatig in te stellen, selecteer je "GMT -1 uur" uit de vervolgkeuzelijst.

    3. Als je de FRITZ!Box gebruikt in een regio met zomer- en wintertijd, moet je de optie "Enable daylight saving time" met ingang van de zomertijd inschakelen en met ingang van de wintertijd weer uitschakelen.
  6. Klik op "Toepassen" om de instellingen op te slaan.
Product toegevoegd aan favorieten