- FRITZ!Box 7690
- FRITZ!Box 7682
- FRITZ!Box 7632
- FRITZ!Box 7630
- FRITZ!Box 7590 AX
- FRITZ!Box 7590
- FRITZ!Box 7583 VDSL
- FRITZ!Box 7583
- FRITZ!Box 7530 AX
- FRITZ!Box 7530
- FRITZ!Box 7520
- FRITZ!Box 7510
- FRITZ!Box 7490
- FRITZ!Box 6890 LTE
- FRITZ!Box 6860 5G
- FRITZ!Box 6850 LTE
- FRITZ!Box 6850 5G
- FRITZ!Box 6850 4G
- FRITZ!Box 6825 4G
- FRITZ!Box 6820 LTE
- FRITZ!Box 6690 Cable
- FRITZ!Box 6670 Cable
- FRITZ!Box 6660 Cable
- FRITZ!Box 6591 Cable
- FRITZ!Box 5690 XGS
- FRITZ!Box 5690 Pro
- FRITZ!Box 5690
- FRITZ!Box 5590 Fiber
- FRITZ!Box 5530 Fiber
- FRITZ!Box 4690
- FRITZ!Box 4630
- FRITZ!Box 4060
- FRITZ!Box 4050
- FRITZ!Box 4040
- FRITZ!Repeater 2700
- FRITZ!Repeater 1700
- FRITZ!Repeater 1610 Outdoor
- FRITZ!Mesh Set 4200
- FRITZ!Mesh Set 2700
- FRITZ!Mesh Set 1700
- FRITZ!Mesh Set 1600
- FRITZ!Powerline 510E
- FRITZ!Powerline 1260E
- FRITZ!Powerline 1260
- FRITZ!Powerline 1240 AX
- FRITZ!Powerline 1220
- FRITZ!Powerline 1210
- FRITZ!Powerline 1000E
LAN-verbinding wordt regelmatig verbroken
De LAN-verbinding (ethernet) tussen het FRITZ!Powerline-apparaat en afzonderlijke of alle apparaten die met het FRITZ!Powerline-apparaat zijn verbonden wordt regelmatig verbroken. Als de fout zich voordoet, wordt bij de apparaten wordt mogelijk een van de volgende meldingen weergegeven:
- ‘Een netwerkkabel is niet aangesloten.’
- ‘Netwerkkabel niet aangesloten.’
- ‘Er is geen verbinding met een netwerk.’
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
1 Meest recente software voor apparaat installeren
- Installeer de actuele softwareversie voor het apparaat of de meest recente driver voor de LAN-netwerkadapter van de computer.
Opmerking:Omdat de meest recente drivers vaak niet in de Windows-update worden aangeboden, kun je de drivers installeren via de website van de fabrikant, bijvoorbeeld van het Intel-downloadcenter.
2 Energiebesparingsfuncties van de netwerkadapter uitschakelen
- Als er energiebesparingsfuncties zijn ingeschakeld voor de LAN-netwerkadapter van de computer of het apparaat, schakel deze bij wijze van test dan uit.
Opmerking:In Windows kunnen er via ‘Apparaatbeheer’ voor veel netwerkapparaten verschillende energiebesparende functies worden ingesteld onder ‘Eigenschappen > Energiebeheer’.
3 Apparaat rechtstreeks met FRITZ!Powerline verbinden
De volgende stap is alleen nodig als het apparaat niet rechtstreeks maar via een hub/switch, een ander powerlineapparaat, een LAN/Wi-Fi-omvormer of ander apparaat is verbonden met het FRITZ!Powerline-apparaat:
- Verbind het apparaat rechtstreeks met een LAN-poort van het FRITZ!Powerline-apparaat. Gebruik daarvoor indien mogelijk de met het FRITZ!Powerline-apparaat meegeleverde netwerkkabel.
- Als er nu blijvend een stabiele een LAN-verbinding met het FRITZ!Powerline-apparaat mogelijk is, is er een probleem met het tussenliggende apparaat of de bekabeling ervan:
- Controleer of alle tussenliggende apparaten naar behoren werken.
- Werk de software/firmware bij van alle tussenliggende apparaten.
- Gebruik andere netwerkkabels om de apparaten aan te sluiten op het FRITZ!Powerline-apparaat. Gebruik zo kort mogelijke netwerkkabels van goede kwaliteit (CAT 5e of hoger).
4 Andere kabel testen
Het apparaat is mogelijk met het FRITZ!Powerline-apparaat verbonden via een netwerkkabel die te lang, onjuist toegewezen of defect is:
- Gebruik een zo kort mogelijke netwerkkabel van goede kwaliteit om het apparaat aan te sluiten op het FRITZ!Powerline-apparaat, bijvoorbeeld de met FRITZ!Powerline meegeleverde netwerkkabel.
Opmerking:Om een apparaat aan te sluiten op FRITZ!Powerline, kan elke standaardnetwerkkabel CAT5e of hoger (STP, 1:1) van maximaal 100 meter worden gebruikt.