Pushservicemails worden niet verstuurd

Hoewel de pushservice is geconfigureerd volgens onze handleiding, verstuurt de FRITZ!Box geen e-mails over de status van je smarthomeapparaat. In de lijst met gebeurtenissen van de FRITZ!Box staat een van de volgende foutmeldingen:

  • "E-mail kon niet worden afgeleverd: SMTP-server meldt [...]"
  • "E-mail kon niet worden afgeleverd: TCP-fout"
  • "Het versturen van een e-mail is niet geslaagd. Oorzaak: autenticatiefout."
  • "Het versturen van een e-mail is niet geslaagd. Oorzaak: TCP-fout."

Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.

Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.

1 Instellingen van de e-mailaccount aanpassen

Veel providers beschermen hun e-mailaccounts met speciale beveiligingsmechanismen die voorkomen dat de pushservicemails worden verstuurd:

Instellingen Google-account aanpassen

  1. Maak een app-wachtwoord aan voor de FRITZ!Box en configureer dit als wachtwoord voor de pushservice.

Instellingen in Apple-account aanpassen

  1. Als u de twee-factor-authenticatie hebt ingeschakeld voor uw Apple ID, maakt u een app-specifiek wachtwoord voor de FRITZ!Box aan en stelt u dit in als wachtwoord voor de pushservice.

Instellingen Yahoo-account aanpassen

  1. Maak een nieuw app-wachtwoord aan voor de FRITZ!Box en stel dit in als wachtwoord voor de pushservice.

2 Versturen van e-mail in e-mail account inschakelen

Bij sommige providers is het versturen van e-mails via een programma standaard uitgeschakeld:

  1. Schakel in je e-mail-account het gebruik van externe e-mailclients in.

    Opmerking:Bij sommige providers kun je het verzenden inschakelen in de instellingen onder "POP3/IMAP".

3 E-mailaccountgegevens in FRITZ!Box corrigeren

Onjuiste informatie in de e-mailaccountgegevens, bijvoorbeeld een onjuist wachtwoord, zijn vaak de oorzaak van deze fout. Voer daarom je gegevens opnieuw in.

  1. Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box op "Systeem".
  2. Klik in het menu "Systeem" op "Pushservice".
  3. Klik op de link "Pushservice instellen". Als de link niet wordt weergegeven, klik dan op het tabblad "Afzender".
  4. Voer je e-mailadres en het wachtwoord in.
  5. Klik op "Accountgegevens - meer instellingen" ("Accountgegevens - andere instellingen").

    Opmerking:Meestal vult de FRITZ!Box de volgende gegevens automatisch aan. Bij kleinere lokale providers moet je deze zelf invoeren. De benodigde gegevens krijg je van je e-mailprovider.

  6. Voer je gebruikersnaam en de naam van de SMTP-server van je e-mailprovider in.
  7. Als de server niet bereikbaar is via poort 25, voer dan bij "Poort" de poort in waarmee de server communiceert, bijvoorbeeld 587.
  8. Als de server SSL ondersteunt, schakel da de optie "Deze server ondersteunt een beveiligde verbinding (SSL)" in.
  9. Schakel de optie "Versturen van e-mails testen na het toepassen van de instellingen" ("E-mailverzending na het toepassen van de instellingen testen") in. Als de optie niet beschikbaar is, wordt de testmail automatisch verstuurd.
  10. Klik op "Volgende" ("Verder") of "Toepassen" en volg de aanwijzingen van de wizard.

4 Contact met provider opnemen

Als de testmail niet werd verstuurd, zijn je accountgegevens onjuist of er is een storing. Bij sommige e-mailproviders moet er bijvoorbeeld een extra wachtwoord in de klantomgeving worden ingesteld of de provider beschermt de e-mailaccount met extra beveiligingsmechanismen:

  1. Neem contact op met je e-mailprovider.
Product toegevoegd aan favorieten