- FRITZ!Box 7690
- FRITZ!Box 7682
- FRITZ!Box 7590 AX
- FRITZ!Box 7590
- FRITZ!Box 7583 VDSL
- FRITZ!Box 7583
- FRITZ!Box 7581
- FRITZ!Box 7560
- FRITZ!Box 7530 AX
- FRITZ!Box 7530
- FRITZ!Box 7520
- FRITZ!Box 7510
- FRITZ!Box 7490
- FRITZ!Box 7430
- FRITZ!Box 7390
- FRITZ!Box 7369
- FRITZ!Box 7360
- FRITZ!Box 7340
- FRITZ!Box 7330
- FRITZ!Box 7272
- FRITZ!Box 6890 LTE
- FRITZ!Box 6860 5G
- FRITZ!Box 6850 LTE
- FRITZ!Box 6850 5G
- FRITZ!Box 6840 LTE
- FRITZ!Box 6820 LTE
- FRITZ!Box 6810 LTE
- FRITZ!Box 6690 Cable
- FRITZ!Box 6670 Cable
- FRITZ!Box 6660 Cable
- FRITZ!Box 6591 Cable
- FRITZ!Box 6590 Cable
- FRITZ!Box 6490 Cable
- FRITZ!Box 6430 Cable
- FRITZ!Box 5690 Pro
- FRITZ!Box 5590 Fiber
- FRITZ!Box 5530 Fiber
- FRITZ!Box 5491
- FRITZ!Box 5490
- FRITZ!Box 4060
- FRITZ!Box 4050
- FRITZ!Box 4040
- FRITZ!Box 4020
- FRITZ!Box 3490
- FRITZ!Box 3390
- FRITZ!Box 3370
- FRITZ!Box 3272
- FRITZ!Repeater 6000
- FRITZ!Repeater 600
- FRITZ!Repeater 3000 AX
- FRITZ!Repeater 3000
- FRITZ!Repeater 2400
- FRITZ!Repeater 1200 AX
- FRITZ!Repeater 1200
- FRITZ!Mesh Set 4200
- FRITZ!Powerline 546E
- FRITZ!Powerline 1260E
- FRITZ!Powerline 1260
- FRITZ!Powerline 1240 AX
- FRITZ!Smart Thermo 302
- FRITZ!Smart Energy 210
- FRITZ!Smart Energy 200
- FRITZ!Smart Control 440
- FRITZ!Smart Control 350
- FRITZ!Smart Gateway
- FRITZ!DECT 500
- FRITZ!DECT 440
- FRITZ!DECT 350
- FRITZ!DECT 302
- FRITZ!DECT 301
- FRITZ!DECT 300
- FRITZ!DECT 210
- FRITZ!DECT 200
Pushservicemails worden niet verstuurd
Hoewel de pushservice is geconfigureerd volgens onze handleiding, verstuurt de FRITZ!Box geen e-mails over de status van je smarthomeapparaat. In de lijst met gebeurtenissen van de FRITZ!Box staat een van de volgende foutmeldingen:
- "E-mail kon niet worden afgeleverd: SMTP-server meldt [...]"
- "E-mail kon niet worden afgeleverd: TCP-fout"
- "Het versturen van een e-mail is niet geslaagd. Oorzaak: autenticatiefout."
- "Het versturen van een e-mail is niet geslaagd. Oorzaak: TCP-fout."
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
1 Instellingen van de e-mailaccount aanpassen
Veel providers beschermen hun e-mailaccounts met speciale beveiligingsmechanismen die voorkomen dat de pushservicemails worden verstuurd:
Instellingen Google-account aanpassen
- Maak een app-wachtwoord aan voor de FRITZ!Box en configureer dit als wachtwoord voor de pushservice.
Instellingen in Apple-account aanpassen
- Als u de twee-factor-authenticatie hebt ingeschakeld voor uw Apple ID, maakt u een app-specifiek wachtwoord voor de FRITZ!Box aan en stelt u dit in als wachtwoord voor de pushservice.
Instellingen Yahoo-account aanpassen
- Maak een nieuw app-wachtwoord aan voor de FRITZ!Box en stel dit in als wachtwoord voor de pushservice.
2 Versturen van e-mail in e-mail account inschakelen
Bij sommige providers is het versturen van e-mails via een programma standaard uitgeschakeld:
- Schakel in je e-mail-account het gebruik van externe e-mailclients in.
Opmerking:Bij sommige providers kun je het verzenden inschakelen in de instellingen onder "POP3/IMAP".
3 E-mailaccountgegevens in FRITZ!Box corrigeren
Onjuiste informatie in de e-mailaccountgegevens, bijvoorbeeld een onjuist wachtwoord, zijn vaak de oorzaak van deze fout. Voer daarom je gegevens opnieuw in.
- Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box op "Systeem".
- Klik in het menu "Systeem" op "Pushservice".
- Klik op de link "Pushservice instellen". Als de link niet wordt weergegeven, klik dan op het tabblad "Afzender".
- Voer je e-mailadres en het wachtwoord in.
- Klik op "Accountgegevens - meer instellingen" ("Accountgegevens - andere instellingen").
Opmerking:Meestal vult de FRITZ!Box de volgende gegevens automatisch aan. Bij kleinere lokale providers moet je deze zelf invoeren. De benodigde gegevens krijg je van je e-mailprovider.
- Voer je gebruikersnaam en de naam van de SMTP-server van je e-mailprovider in.
- Als de server niet bereikbaar is via poort 25, voer dan bij "Poort" de poort in waarmee de server communiceert, bijvoorbeeld 587.
- Als de server SSL ondersteunt, schakel da de optie "Deze server ondersteunt een beveiligde verbinding (SSL)" in.
- Schakel de optie "Versturen van e-mails testen na het toepassen van de instellingen" ("E-mailverzending na het toepassen van de instellingen testen") in. Als de optie niet beschikbaar is, wordt de testmail automatisch verstuurd.
- Klik op "Volgende" ("Verder") of "Toepassen" en volg de aanwijzingen van de wizard.
4 Contact met provider opnemen
Als de testmail niet werd verstuurd, zijn je accountgegevens onjuist of er is een storing. Bij sommige e-mailproviders moet er bijvoorbeeld een extra wachtwoord in de klantomgeving worden ingesteld of de provider beschermt de e-mailaccount met extra beveiligingsmechanismen:
- Neem contact op met je e-mailprovider.