- FRITZ!Box 7690
- FRITZ!Box 7682
- FRITZ!Box 7590 AX
- FRITZ!Box 7590
- FRITZ!Box 7583 VDSL
- FRITZ!Box 7583
- FRITZ!Box 7581
- FRITZ!Box 7560
- FRITZ!Box 7530 AX
- FRITZ!Box 7530
- FRITZ!Box 7520
- FRITZ!Box 7510
- FRITZ!Box 7490
- FRITZ!Box 7430
- FRITZ!Box 7390
- FRITZ!Box 7369
- FRITZ!Box 7360
- FRITZ!Box 7340
- FRITZ!Box 7330
- FRITZ!Box 7272
- FRITZ!Box 6890 LTE
- FRITZ!Box 6860 5G
- FRITZ!Box 6850 LTE
- FRITZ!Box 6850 5G
- FRITZ!Box 6840 LTE
- FRITZ!Box 6810 LTE
- FRITZ!Box 6690 Cable
- FRITZ!Box 6670 Cable
- FRITZ!Box 6660 Cable
- FRITZ!Box 6591 Cable
- FRITZ!Box 6590 Cable
- FRITZ!Box 6490 Cable
- FRITZ!Box 6430 Cable
- FRITZ!Box 5690 Pro
- FRITZ!Box 5590 Fiber
- FRITZ!Box 5530 Fiber
- FRITZ!Box 3490
- FRITZ!Box 3390
- FRITZ!Box 3370
- FRITZ!Box 3272
Power-led van de FRITZ!Box knippert
De Power-led van de FRITZ!Box knippert? ✔ Hier kom je te weten wat dit betekent en hoe je het probleem oplost.
Je FRITZ!Box brengt een verbinding met het mobiele netwerk tot stand zodra je je simkaart hebt geplaatst en je de pincode hebt ingevoerd in de FRITZ!Box gebruikersinterface. Dit kan tot 2 minuten duren. Gedurende deze tijd knippert de Power-led van de FRITZ!Box en blijft branden zodra de verbinding tot stand is gebracht.
Met deze handleiding kun je het volgende probleem oplossen:
- De Power-led van de FRITZ!Box knippert ononderbroken en je krijgt geen toegang tot het internet.
Daarbij wordt in de lijst met gebeurtenissen van de FRITZ!Box mogelijk een of meer van de volgende foutmeldingen weergegeven:
- "Er is geen LTE-netwerk binnen het bereik gevonden."
- "LTE-verbinding kan niet tot stand worden gebracht.
Oorzaak: EPS_SERVICES_NOT_ALLOWED_IN_THIS_PLMN"
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op FRITZ!Box 6820 LTE v2, v3 en v4 met het meest recente FRITZ!OS, de FRITZ!Box 6820 LTE v1 kan daarvan afwijken.
1 Probleem trad op na FRITZ!OS-update
De stappen van de volgende handleiding zijn alleen noodzakelijk als de fout meteen optrad na een FRITZ!OS-update:
2 Lijst met gebeurtenissen van de FRITZ!Box controleren
- Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box op "Systeem".
- Klik in het menu "Systeem" op "Gebeurtenissen".
- Selecteer uit de vervolgkeuzelijst de optie "Internetverbinding".
- Als de FRITZ!Box aangeeft dat de verbinding met het mobiele netwerk af en toe tot stand wordt gebracht en telkens weer wordt verbroken, voer dan de stappen uit van de handleiding FRITZ!Box meldt regelmatig verbreken van de verbinding met het mobiele netwerk.
3 Simkaart controleren
Een verkeerd geplaatste, beschadigde of verkeerde simkaart blijft vaak onopgemerkt. Controleer daarom de simkaart in de FRITZ!Box:
- Druk kort op de simkaart om deze uit de simkaartsleuf te verwijderen.
- Controleer of dit de simkaart in het formaat minisimkaart (25 × 15 × 0,76 mm) is die je hebt ontvangen van je mobiele provider en of de contactpunten erop onbeschadigd zijn.
Belangrijk:Micro- of nanosimkaarten die al uit de combi-simkaart zijn gedrukt en in een simkaarthouder zijn geplaatst, mogen niet worden gebruikt, omdat deze klem kunnen gaan zitten en de simkaartsleuf kunnen beschadigen.
-
- Als het niet de minisimkaart is die je hebt ontvangen van je mobiele provider of de contactpunten op de simkaart zijn beschadigd, neem dan contact op met je provider.
- Als het de minisimkaart is die je hebt ontvangen van je mobiele provider en de contactpunten ervan zijn onbeschadigd:
- Neem de FRITZ!Box zo in de hand dat de onderkant van het apparaat naar je toe is gericht en je de aanduiding "SIM-Card" bij de simkaartsleuf kunt lezen.
- Plaats de simkaart in de simkaartsleuf met de schuine hoek naar links en de contactpunten naar beneden.
- Schuif de simkaart voorzichtig in de simkaartsleuf totdat de kaart vastklikt. De simkaart steekt enkele milimeters uit de simkaartsleuf.
4 FRITZ!Box configureren
Roaming inschakelen
Voer deze stap alleen uit als je de FRITZ!Box in het buitenland gebruikt (dus bijvoorbeeld met een Nederlandse simkaart in Italië) en je mobiele provider daar het mobiele netwerk van een andere provider gebruikt:
- Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box op "Internet".
- Klik in het menu "Internet" op "Toegangsgegevens".
- Schakel de optie "Roaming toestaan" in.
LET OP!Door roaming in te schakelen kunnen er extra kosten ontstaan. Informatie over roaming en de mogelijke kosten krijg je van je mobiele provider.
- Klik op "Toepassen" om de instellingen op te slaan.
Frequentieband selecteren
Afhankelijk van je mobiele provider kan het op verschillende locaties noodzakelijk zijn, de frequentieband handmatig in de FRITZ!Box te configureren:
Opmerking:In Duitsland worden de frequentiebanden 2,6 GHz, 1,8 GHz en 800 MHz gebruikt. Niet alle frequentiebanden zijn beschikbaar op elke locatie en niet elke mobiele provider ondersteunt alle frequentiebanden.
- Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box op "Internet".
- Klik in het menu "Internet" op "Toegangsgegevens".
- Schakel bij "LTE-frequentieband" de optie "Handmatig" in, schakel alle frequentiebanden uit, behalve "2,6 GHz / band 7".
- Klik op "Toepassen" om de instellingen op te slaan.
- Als de FRITZ!Box een verbinding met het mobiele netwerk tot stand kan brengen met de geselecteerde frequentieband:
- Klik op "Internet" en vervolgens op "LTE-informatie".
- Klik op het tabblad "Mobiel netwerk".
- Controleer welke snelheid wordt aangegeven op de regel "Gegevenssnelheid".
- Herhaal stappen 2 - 5 met de frequentiebanden "1,8 GHz / band 3" en "800 MHz / band 20" en gebruik de frequentieband waarin de FRITZ!Box de hoogste gegevenssnelheid bereikt.
5 Meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box installeren
Door installatie van het meest recente FRITZ!OS is je FRITZ!Box compatibel met de meest recente techniek voor het mobiele netwerk, die wordt gebruikt in de radiocellen van mobiele providers:
- Voer een handmatige update van FRITZ!OS uit.
6 FRITZ!Box optimaal plaatsen
Met de richthulp kun je de optimale plek voor de FRITZ!Box bepalen en de mobiele antennes optimaal uitrichten:
- Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box op "Internet".
- Klik in het menu "Internet" op "LTE-informatie".
- Klik op het tabblad "Ontvangst".
- Klik op de knop "Uitlijnhulp starten".
- Nu wordt de huidige signaalsterkte van de antennes aangegeven via de leds van de FRITZ!Box (in vijf niveaus) en in de gebruikersinterface.
- Kies voor de FRITZ!Box een plek waar de signaalsterkte zo hoog mogelijk is. Let daarbij op de volgende aanwijzingen:
- Plaats de FRITZ!Box indien mogelijk zo dicht mogelijk bij een buitenmuur. Als je weet waar de radiocel van je provider is, plaats je de FRITZ!Box tegen de buitenmuur die naar de radiocel is gericht.
Belangrijk:Als je de FRITZ!Box op een zolder of vensterbank plaatst, let dan op dat de toegestane bedrijfstemperatuur van 0° tot 40° Celsius niet wordt overschreden.
- Plaats de FRITZ!Box niet in de buurt van obstakels, interferentie- en warmtebronnen en ongeveer een meter boven de grond.
- Plaats de FRITZ!Box niet in een hoek van de kamer.
- Plaats de FRITZ!Box indien mogelijk zo dicht mogelijk bij een buitenmuur. Als je weet waar de radiocel van je provider is, plaats je de FRITZ!Box tegen de buitenmuur die naar de radiocel is gericht.