- FRITZ!Box 7690
- FRITZ!Box 7682
- FRITZ!Box 7590 AX
- FRITZ!Box 7590
- FRITZ!Box 7583 VDSL
- FRITZ!Box 7583
- FRITZ!Box 7581
- FRITZ!Box 7560
- FRITZ!Box 7530 AX
- FRITZ!Box 7530
- FRITZ!Box 7520
- FRITZ!Box 7510
- FRITZ!Box 7490
- FRITZ!Box 7430
- FRITZ!Box 7390
- FRITZ!Box 7369
- FRITZ!Box 7360
- FRITZ!Box 7340
- FRITZ!Box 7330
- FRITZ!Box 7272
- FRITZ!Box 6890 LTE
- FRITZ!Box 6860 5G
- FRITZ!Box 6850 5G
- FRITZ!Box 6840 LTE
- FRITZ!Box 6820 LTE
- FRITZ!Box 6810 LTE
- FRITZ!Box 6690 Cable
- FRITZ!Box 6670 Cable
- FRITZ!Box 6660 Cable
- FRITZ!Box 6591 Cable
- FRITZ!Box 6590 Cable
- FRITZ!Box 6490 Cable
- FRITZ!Box 6430 Cable
- FRITZ!Box 5690 Pro
- FRITZ!Box 5590 Fiber
- FRITZ!Box 5530 Fiber
- FRITZ!Box 5491
- FRITZ!Box 5490
- FRITZ!Box 4060
- FRITZ!Box 4050
- FRITZ!Box 4040
- FRITZ!Box 4020
- FRITZ!Box 3490
- FRITZ!Box 3390
- FRITZ!Box 3370
- FRITZ!Box 3272
Gebruikersinterface van de FRITZ!Box kan niet worden geopend
Die gebruikersinterface van de FRITZ!Box is niet bereikbaar via fritz.box of http://169.254.1.1 ? ✔ Zo los je het probleem op.
Wat moet je doen als de gebruikersinterface van je FRITZ!Box niet wordt geopend nadat je fritz.box of http://169.254.1.1 hebt ingevoerd?
Als je de gebruikersinterface niet kunt openen op je computer, tablet of smartphone, ligt dat meestal aan verkeerde instellingen van de FRITZ!Box of het netwerkapparaat.
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of de gebruikersinterface weer kan worden geopend.
1 Apparaat met FRITZ!Box verbinden
Zorg dat het apparaat met het FRITZ!-thuisnetwerk is verbonden. Een internetverbinding is niet vereist:
- Verbind het apparaat via Wi-Fi of met een netwerkkabel met de FRITZ!Box. Gebruik niet de Wi-Fi-toegang voor gasten of de LAN-toegang voor gasten.
2 Verbinding met mobiel netwerk in Android uitschakelen
Met Android-smartphones of -tablets is de gebruikersinterface in sommige gevallen alleen toegankelijk als de verbinding met het mobiele netwerk is verbroken. Je kunt de gebruikersinterface altijd bereiken, ook zonder toegang tot het internet:
- Zet op het Android-apparaat de vliegtuigmodus aan om alle verbindingen te verbreken.
- Zet op het Android-apparaat alleen Wi-Fi aan om de verbinding met de FRITZ!Box tot stand te brengen.
Zodra je met je Android-apparaat toegang hebt gekregen tot de gebruikersinterface, kun je op je Android-apparaat de vliegtuigmodus weer uitzetten.
3 Browsergegevens (cache) wissen
Wis op een computer met Windows of macOS het tijdelijk geheugen (cache) van de webbrowser:
- Druk op het toetsenbord tegelijkertijd op "Ctrl + Shift + Del" of voor Safari op "CMD + Alt + E".
- Klik in het nieuwe venster op "Wissen" of druk op de entertoets.
4 VPN-verbinding verbreken
Als je een anonimiseringsdienst voor het internet gebruikt (bijvoorbeeld Privédoorgifte in iCloud, Nord VPN) of een beveiligingssoftware met geïntegreerde VPN (bijvoorbeeld Avast One, McAfee Total Protection), kan de gebruikersinterface van de FRITZ!Box niet worden geopend omdat alle gegevensverkeer via de VPN-verbinding naar de VPN-provider wordt gerouteerd:
- Schakel de VPN-verbinding uit om de gebruikersinterface te openen.
5 FRITZ!Box opnieuw opstarten
- Koppel de FRITZ!Box gedurende 5 seconden los van het elektriciteitsnet.
Opmerking:De instellingen van de FRITZ!Box blijven daarbij behouden. Het opnieuw opstarten duurt ca. 2 minuten. Gedurende deze tijd heb je geen toegang tot de FRITZ!Box.
6 Apparaat voor het automatisch laten toewijzen van IP-instellingen configureren
Onjuiste instellingen van het netwerkapparaat kunnen het openen van de gebruikersinterface verhinderen:
- Configureer het apparaat voor het automatisch ophalen van de IP-instellingen per DHCP.
7 Gebruikersinterface via reserve-IP-adres openen
- Controleer of je de gebruikersinterface kunt openen via het reserve-IP-adres http://169.254.1.1. Als de gebruikersinterface niet wordt geopend, verbind dan een apparaat met de LAN-poort van de FRITZ!Box en en controleer opnieuw.
- Als de gebruikersinterface wordt geopend, voer dan de stappen uit van onze handleiding Waarom kan de gebruikersinterface van de FRITZ!Box alleen worden geopend via het reserve-IP-adres?.
- Als de gebruikersinterface van een Mesh Repeater wordt geopend, verbreek dan alle LAN- en Wi-Fi-verbindingen van je Mesh Repeaters met de FRITZ!Box en controleer opnieuw.
- Als de gebruikersinterface in geen geval wordt geopend, ga dan verder met de volgende stap.
8 Ander apparaat testen
Gebruikersinterface met een ander apparaat openen
- Controleer of je de gebruikersinterface kunt openen met een ander apparaat.
- Als je de gebruikersinterface kunt openen, gebruik dan het andere apparaat om de gebruikersinterface te openen. De instellingen van het eerste apparaat zijn onjuist of het apparaat werkt niet goed.
- Als de gebruikersinterface niet wordt geopend, zet dan de FRITZ!Box met behulp van het herstelprogramma terug. De FRITZ!Box bevindt zich in een fouttoestand.
Herstelprogramma uitvoeren
- Zet de FRITZ!Box terug met behulp van het herstelprogramma.