- FRITZ!Box 7690
- FRITZ!Box 7682
- FRITZ!Box 7590 AX
- FRITZ!Box 7590
- FRITZ!Box 7583 VDSL
- FRITZ!Box 7583
- FRITZ!Box 7581
- FRITZ!Box 7560
- FRITZ!Box 7530 AX
- FRITZ!Box 7530
- FRITZ!Box 7520
- FRITZ!Box 7510
- FRITZ!Box 7490
- FRITZ!Box 7430
- FRITZ!Box 7390
- FRITZ!Box 7369
- FRITZ!Box 7360
- FRITZ!Box 7340
- FRITZ!Box 7330
- FRITZ!Box 7272
- FRITZ!Box 6890 LTE
- FRITZ!Box 6860 5G
- FRITZ!Box 6850 5G
- FRITZ!Box 6840 LTE
- FRITZ!Box 6820 LTE
- FRITZ!Box 6810 LTE
- FRITZ!Box 6690 Cable
- FRITZ!Box 6670 Cable
- FRITZ!Box 6660 Cable
- FRITZ!Box 6591 Cable
- FRITZ!Box 6590 Cable
- FRITZ!Box 6490 Cable
- FRITZ!Box 6430 Cable
- FRITZ!Box 5690 Pro
- FRITZ!Box 5590 Fiber
- FRITZ!Box 5530 Fiber
- FRITZ!Box 5491
- FRITZ!Box 5490
- FRITZ!Box 4060
- FRITZ!Box 4050
- FRITZ!Box 4040
- FRITZ!Box 4020
- FRITZ!Box 3490
- FRITZ!Box 3390
- FRITZ!Box 3370
- FRITZ!Box 3272
Af en toe opnieuw opstarten: meerdere leds van de FRITZ!Box knipperen
De FRITZ!Box start af en toe opnieuw op. Daarbij knipperen alle of meerdere leds ononderbroken. Het opnieuw opstarten komt onregelmatig voor (bijv. een paar keer per week, meerdere keren per dag, bij specifieke gebeurtenissen of acties), maar niet voortdurend.
Belangrijk:Als de FRITZ!Box telkens opnieuw opstart, ga dan te werk zoals beschreven in deze handleiding.
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
1 Meest recente FRITZ!OS installeren
- Installeer op de FRITZ!Box het meest recente FRITZ!OS.
2 Juiste netvoeding gebruiken
Het gebruik van een verkeerde netvoeding voor de FRITZ!Box is een van de meest voorkomende oorzaken van storingen:
- Sluit de FRITZ!Box met een geschikte netvoeding op het elektriciteitsnet aan.
3 Controleren of USB-apparaat interferentie veroorzaakt
Het probleem wordt mogelijk veroorzaakt door een aangesloten USB-apparaat:
- Koppel alle USB-apparaten los van de FRITZ!Box. Als het probleem nu niet meer optreedt, is een USB-apparaat of de kabel daarvan defect of een apparaat heeft een te hoog stroomverbruik.
- Sluit de USB-apparaten één voor één weer aan op de FRITZ!Box om erachter te komen welk apparaat het probleem veroorzaakt.
- Sluit het apparaat dat de interferentie veroorzaakt bij wijze van test via een USB-hub met eigen voeding (actieve USB-hub) aan op de FRITZ!Box.
- Als het probleem ook optreedt als je een actieve hub gebruikt, vervang dan dit USB-apparaat.
4 Filesharingsoftware configureren
De volgende stappen zijn alleen nodig als je filesharingsoftware gebruikt (bijvoorbeeld eMule, BitTorrent):
- Verminder in de filesharingsoftware het aantal toegestane gelijktijdige verbindingen.
5 FRITZ!Box en instellingen controleren
Fabrieksinstellingen laden
- Laad de fabrieksinstellingen van de FRITZ!Box.
Instellingen controleren
- Configureer de basisfuncties van de FRITZ!Box opnieuw.
- Controleer of het probleem nog steeds optreedt.
- Als het probleem niet meer optreedt, configureer de FRITZ!Box dan volledig opnieuw. De FRITZ!Box had verkeerde instellingen.
- Als het probleem nog steeds optreedt, zet de FRITZ!Box dan terug met behulp van het herstelprogramma. De FRITZ!Box bevindt zich in een fouttoestand.
6 Automatisch versturen van foutenrapport inschakelen
Als je in de FRITZ!Box het automatisch versturen van een foutenrapport activeert, kunnen wij aan de hand van de verstuurde gegevens het optreden van het opnieuw opstarten doelgericht verhelpen in een toekomstig FRITZ!OS, als de oorzaak van de fout reproduceerbaar is en door ons verholpen kan worden. De foutenrapporten bevatten geen persoonlijke informatie zoals wachtwoorden of toegangsgegevens:
- Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box op "Internet".
- Klik in het menu "Internet" op "Toegangsgegevens".
- Klik op het tabblad "AVM-Diensten".
- Schakel de optie "Diagnostische gegevens" in.
- Klik op "Toepassen" om de instellingen op te slaan.